fredag 16. mars 2012

Hei til alle som er inne på min blog .
Jeg liker lille my, derfor har jeg henne her .
Jeg er gbp opperert i mai 2011 .Det var forresten fredag 13 mai. Ikke noen ulykkes dag for min del. Da jeg var opperert og fikk besøk av min lille søss fikk jeg en kopp med lille my på. Det er litt av grunden til at jeg har lille my.Ho er litt hissi og rampete av seg (lille my altså).
Kan dele mine erfaringer og ideer med andre.Jeg har vert opperert noen ganger for andre ting og. Hadde en galleopperasjon for noen år siden som holdt på å skremme vettet av meg. Ikke selve opperasjonen men opplevelsene etter på. Grudde meg frykteligt til møtet med legenne. (ville de se på meg med de samme øynenne som den forrige legen)
Da jeg vart galleopperert og våknet opp fra narkosen kom opperasjonslegen inn på oppvåkninga . Har aldrig møtt en så sint lege før eller etterpå.Da fikk jeg vite hvor feit jeg var(eller tykk) Det var sikkert ikke lett å utføre inngrepet siden ho var så sinnt på meg etter på.
Måtte legge meg ned i senga da ho var gått ut av rummet. Lurte litt på hvor det tåget skulle gå.

Da jeg skulle slankeoppereres måtte jeg spørre legen om de ville komme ut å skjelle meg ut etterpå.Legen lurte på om jeg tulla , men det gjorde jeg jo ikke. Det vart undersøkt om samme lege var på sus enda men det var den ikke.
Det kom ett lite pjufff fra meg. Han sa og til meg at det kom ikke til å skje igjen så jeg skulle bare slappe av.Dagen kom endeligt selv om det var fredag 13 mai. Jeg gleda meg stort.
Vi var 4 flotte damer som skulle oppereres den dagen . Vi var i ulik alder alle, fra 25 til nesten 60 år.
Vi hadde vert å fått klokkeslett for opperasjonen og fikk beskjed om at vi kunne spise det vi ville.
Menyen besto da av komler, namm.
Flirte å lo sammen vart ganske sammen sveist vi 4. Oppmuntra hverandre og gledet oss.

Jeg var den sisste av oss 4 som vart opperert, når du sitter der å venter som sisste mann fyker tankenne både til de der hjemme og hvordan livet mitt kan bli etterpå.Det er ganske store forandringer som skjer med kroppen etter at en er opperert.Jeg var ganske raskt på bena, ute å gikk samme dagen. Fikk besøk av min datter og min samboer om kvelden, måtte jo ned å møte de i resepsjonen. Følte meg ganske groggy men ned skulle jeg.hehe.
Jeg har ikke angret en dag på at jeg søkte om opperasjon.
Den har forandret hele livet mitt fra en stuegris til ute gris.
Hver dag er en glede, men det som har vert morro det er å prøve alle klærne i kleskapet, før krympet alle klærne mine inni skapet til å med. Men nå er jeg for sein til å prøve de . Kan si de er blitt for store. Det skapet liker jeg.30 kg borte for altid Livet er herligt dere.

Nå skal min lillesøss og ta samme opperasjonen og til henne og alle andre sier jeg bare gled der.Tror ikke dere vil angre, bare gjør slik dere føler for og slik dere får besked om da går det bra.Jeg tåler det meste, kan spise nesten allt og du merker fort om det er noe du reagerer på. Dumping vil du lære deg å føle. Legen fortalte oss at dere vil fryse endel og det har jeg erfart stemmer.

Hadde begynt å brodere meg en bunad som jeg skulle forere meg i premie.Nå er den til montering. Gleder meg til å ta den på meg.Bilder kommer etter hvert.

1 kommentar:

  1. Hei storesøss. Det var godt at jeg kunne "smitte" deg med min blogging. Håper du vil trivest med det og fortelle oss andre om hvordan din hverdag har vert og er. Det er godt å ha noen som går først i stien.... Takk for hyggelig besøk i dag.
    Stor klem fra lillesøss, Lilleputten

    SvarSlett